flowerheartmyran.blogg.se

Novell del 4 Någon som bryr sig?

Publicerad 2014-07-17 17:44:00 i Allmänt, Noveller,

Sassa hade gjort det. Skjutit honom. Nu låg den stora mannen och plaskade i vattnet och Sassa bara stod tyst och rädd på kanten bredvid. Flera andra människor hjälpte honom upp ur vattnet och fler och fler samlade sig runt Sassa på kajen. När mannen tagit sig upp ur vattnet traskade han iväg och försvann. Den lilla ponny hade sprungit iväg och blivit infångad någonstans. Desto fler människor som kom, desto mer rädd blev hon. När alla tillslut stod omkring henne och folk skrek, kallade henne häxa och kastade saker på henne orkade hon inte mer. Hon sköt vilt omkring sig och skrek. Minst tio av "publiken" blev träffade och föll livlöst till marken. Hon fortsatte att skjuta och gjorde en boll av magin utanför henne och satte sig i sin lilla kupol och grät. Allt gick så snabbt, kanske somnade hon. Senare, när allt var mörkt vågade hon ta bort kupolen. Alla var borta."Du gillar hästar va?" Hördes från skuggorna. Där satt en dam. "Varför är du kvar?" Frågade Sassa med en rädd ton. "Döda mig om du måste" tillade Sassa. Kvinnan skrattade och sa: "jag ska inte döda dig, men din historia om att du hittat den lilla flickan i vattnet på det sättet sög! Vad hände?" Sassa var stum. Hur visste hon? Efter ett tag berättade hon allt. "Om jag förstår det rätt har du ingen stans att ta vägen nu?" Sa damen efter att Sassa berättat. "Ingen stans att gå" sa Sassa och suckade. "Kom med mig då!" Sa damen. Sassa funderade. Om det nu var någon som lurade henne hade hon sin kraft. Hon hade inget att förlora. "Okej. Jag heter Sassa" damen nickade log och sa: "och jag är Gunilla" sedan gick de i mörkret till gunillas bil och körde. Och körde. Nästa morgon var de framme, till Sasssas nya liv. "Sassa, när du sköt på folket i hamnen igår" sa Gunilla och tog mina händer. "Dog 8 styckn" Sassa slutade andas och tittade förskräckt på Gunilla "vi ska lära dig att behärska din kraft" sa Gunilla och Sassa nickade. "Ponnyn..?" Sa Sassa försiktigt. "Dog av svåra brännskador av när du sköt...." Sassa bara stirrade in i gunillas ögon. Nio levande varelser hade dött pga henne. Och en som hon försökte skydda. ----------------------------------------------------- Tada ;D kort del! Ses!

Kommentarer

Postat av: Kakan

Publicerad 2014-07-17 18:02:10

Va?

Postat av: Ava Turtlenight

Publicerad 2014-07-17 21:04:56

Den va jättebra!

Svar: Tack!!
flowerheartmyran.blogg.se

Postat av: Angelica Nightbell

Publicerad 2014-07-17 22:35:10

MER MER MEEEEEER

Svar: Haha tack!
flowerheartmyran.blogg.se

Postat av: Angelica Nightbell

Publicerad 2014-07-17 23:10:52

TYYRAAA!!! KOLLA MIN BLOGG! DU VANNN MINN BLOGGGGGGGGGGTTTÄÄÄVVVLLLIIINNNNGGGG
KAN DU BE KAKAN KOLLA IN MIN BLOGG?????

Svar: Yeey!
flowerheartmyran.blogg.se

Postat av: Emilia Lightknight

Publicerad 2014-07-19 12:39:32

Meeeeeerrrrr!!!!! En till del!!!!

De är världens bästa novell ju!!!!

Svar: Tack cx
flowerheartmyran.blogg.se

Postat av: Emilia Lightknight

Publicerad 2014-07-21 09:34:24

Hej! Jag har skaffat en blogg nu, och eftersom du är min vän så vill jag att du kollar in min blogg, men du behöver absolut inte kolla in den om du inte vill.

Jo , jag har länkat din blogg också <3

Här ee min blogg adress:

emilialightknight.bloggo.nu

Hoppas du vill läsa den <3

Med vänliga hälsningar
Emilia Lightknight

Svar: Okey!
flowerheartmyran.blogg.se

Postat av: Melissa Slowknight

Publicerad 2014-07-22 09:25:46

Den var jätte bra!!! Wow!! :D

Svar: Tack!
flowerheartmyran.blogg.se

Postat av: bianca plankan ( katja)

Publicerad 2014-07-23 22:52:41

När kan vi görsa nåt tyraaaaaaa?

Svar: Ofk, men inte nuu xc
flowerheartmyran.blogg.se

Postat av: SKRIV MER DAAAA

Publicerad 2014-07-29 14:18:34

Sasssa cx Men du måste skaffa wattpaaaad, du kmr bli känd o flera tusen pers kmr att läsa dina noveller för att de e så braa ..

Svar: Haha cx
flowerheartmyran.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela